Min sommar || måste berätta en sak om bloggen

Hej på er.

(null)

Förlåt mej att jag inte har uppdaterat på snart en månads tid.
Men jag har inte mått så jättebra psykiskt.
Just pga att det är sommar och semestertider för alla/ många och det är ju då jag känner mej som mest ensam, övergiven och bortglömd. - jag har försökt att hitta på saker och ting men med ekonomin så tillåter det sej inte att hitta på saker för välmåendet. 
Det är ju en självklarhet för många som har jobb med bra ekonomi att kunna åka iväg några dagar för att ladda batterierna nånstans, att ha en stuga att åka till för att byta miljö, eller klara av värmeböljor med "värsta" AC:n och pool och samtidigt kunna umgås "felfritt" med sina familjer utan massa bråk eller tjafs stup i kvarten. Likaså att många har vänner att umgås med och kunna välja på. - det är jnte alla som har- iaf inte jag…

 Visst har jag hunnit med lite i sommar, även om den känns så ensamt. Jag har vart på Bläsinge några gånger, själv och med hundarna. Jag har vart i Göteborg och Halmstad, och så har jag jobbat lite iaf./ men det med mänskligt umgänge på helger och semestrar- det är ett psykiskt stress/- ångest/- och orosmoment för mej… - det leder, som denna sommar, till att min kropp håller på att lägga av. Nog med värmen och att kroppen har svårt att reglera kroppstemperaturen pga värmen (tack å lov just nu att den är över - värmen alltså) men också att jag inte har de vanliga rutinerna.
Friskis har jag, men inte rutinmässigt på flera veckor/- månader… där blir det också för mej en störning. Med autism så kan jag varken acceptera eller hantera förändringar även om det är något som sker varje år.
Nu är jag glad att jag har tränat lite mer i år än förra året, för jag har hittat två,’för mej, nya pass att gå på, så jag är glad att de passen nu kommer följa med mej när höstschemat drar igång om några veckor 🙏🏻 

Här är lite bilder sen Göteborg 🎢 
(null)

Jag bodde på 12:de våningen och sen så åkte jag faktiskt Valkyria som jag länge hade fasat. Haha. Men min Helix- den är bäst ✌🏻 

(null)

Men man hann inte med hela dagen som man hoppades på. Ett jädra åskoväder drog in och allt stängdes av. Så det blev till att gå till favoritkiosken å köpa lite godis, och så var man dyvåt haha

(null)

Jag besökte som sagt Bläsinge också, utan hundar. Det va mysigt. Tycker om det stället.
Hade mitt kaffe med mej å en egengjord baguette 🥖 åkte även runt halva Öland med.

(null)

Även var jah i Halmstad- förra helgen.
Jag passade på att besöka cafet som jag hittade i februari. Det var jättegod mat och fika där. Lite dyrt men det var värt det eftersom det var egen/- handgjort och allt, så det rekommenderas verkligen, ska besöka cafet i februari igen när jag ska dit :)

(null)

Jag har även varit på sjukhuset. Kollat
Stämbandet och så. Det såg bra ut. Fick dubbeldos bedövning från tungan och ner i halsen, men det hjälpte knappt.
Men det gick. Orsaken vill jag inte berätta.
Men det har lite med min menstruation och bulimi att göra.

sen brakade åskovädret igång å tisdags.
Och det orsakade strömavbrott. 

(null)

(null)

Och jag måste berätta en sak.
Denna blogg kommer snart bytas ut- igen, till en annan. För jag håller på att "förhandla"
Om en grej på Skatteverket så därav kommer det blir lite nytt. Samt att denna blogg blev inte som jag tänkt mej med skrivandet då relationer runt mej inte är den bästa just nu.

Nu måste jag tlll tvättstugan.
Längtar till ny lägenhet- då blire tvättmaskin och torkis i lägenheten.

Och imorgon ska jag åka å skaffa en "stimulator". De hemma ska betala den åt mej, för den verkar bra mot smärta och mensvärk!

Ha det-
Hörs snart ✌🏻 

Taggar: Bläsinge, Göteborg, Halmstad, blogg, lägenhet, sjukhuset;

Kommentera inlägget här :