Måste lura hjärnan nu 🧠

(null)


Igår hann jag med en kort fotograferingsrunda- men pga personliga skäl så avbröts den, så får ta och göra om dagen igen ett annat tillfälle, själv, och när det funkar. Här kommer iaf några bilder från gårdagen 🌺 

(null)

Jag trodde allt skulle bli bättre nu när jag fick börja må bättre igen sen i torsdags eftermiddags. Men det verkar ju inte som det utan det skulle givetvis krocka med personer i mitt liv som drog ner mej ändå….. varje jäkla gång!!!! Önskar mitt efternamn kunde bli godkänt och registreras snart- även om jag vet att det kommer dröja länge- men den dagen. Fan va skönt att börja bli "en egen" och inte förknippas med "vissa" i mitt liv! 
Men men….

Idag har jag kollat efter teaterbiljetter- men det är slutsålt hela nästa vecka… inte bra. Det är ju liksom nu som jag mår dåligt och måste komma hemifrån… - och en annan jag tänkte mej var ju framflyttad ännu en gång- till våren… - men det löser sej. Bara jag hinner med en teater i oktober- och helst innan operationen 😩 vi får se hur allt kommer bli och lösa sej. 

Jag måste lura hjärnan nu alltså.
Under hela denna vecka som har vart så har jag vart äckelpäckel med godis. Mat. Chips. Läsk! Är så svullen även för mensen. MEN nu måste jag komma på något knep att lura hjärnan när jag vill ha något sött!
Det knepet jag hade förut med min blå ananas funkade MEN jag misstänker att det är den som skjuter iväg min puls som är väldigt hög- men samtligt tvivlar jag på det eftersom jag inte har druckit den på 3 veckor nu- och mår SÄMRE utan den 🤔 jag vet inte…
Jag funderar på att bara förhålla mej till shake med någon enstaka måltid om dagen- och kanske nån kycklingcurrybaguette ska kunna vara en morot till att orka kämpa?
Jag vill må bättre- jag vill och måste gå ner i vikt. Jag har som mål att nå 70 kg innan jag blir 30, men det känns som att det går åt helvete för det är så mycket negativt just nu som pågår i mitt liv. Så mycket stress med hjärtavdelningen som är på gång som min läkare ringde om i fredags, och det med försäkringskassan och Menstruationspsykos innan mens å håller i sej fram till sista dagen (typ bara idag förhoppningsvis, annars bara imorgon också sen är den över fram till PMDS drar igång igen..)- känns som man inte får något lugn länhre… därför min ångest kommer i snabba intervaller och som käftsmällar näe jag mår som bäst. Det är som att någon vill att jag ska må dåligt, att inte få må bra. Utan bara få se och lyssna på personer i min omgivning hur bra det går för dom och deras nära, eller släkt och sånt… nej. Jag är bokstavligen trött på livet igen, som igår. Jag var helt förkrossad och förtvivlad. Orkade ingenting! Ville bara somna och vakna när allt det värsta i livet är över….. 

Nu ska jag duscha. Orkar egentligen inte duscha heller idah- inte ens träna- men det kommer nog kännas bättre efteråt, som Ulrika brukar säga till mej när jag inte har duschat på flera dagar och bara legat i sängen hela dagarna. 

Men men. 
Hörs snart igen 🙏🏻 

Kommentera inlägget här :