Spontana tankar om Min 30-årsfest 2022 🥳 🎉

Alltså. Jag tänker till och från på min 30 årsdag- alltså nu den där sommarfesten som jag vill ha, men som kanske inte kommer fungera som tänkt. - årsdagen blir det ut och äta med Teresa och Ulrika- men sommarfesten är tänk att den ska vara iaf någonstans utomhus. Med partytält och faktiskt i dagsläget en tacobuffé- dock ingen egengjord tacos, men har en plan iaf.! Likaså med efterrätt å så. 
Men frågan är vart man ska vara. För hos mej kan man inte vara, jag bor liksom i lägenhet. Jag har ingen sommarstuga eller trädgård nånstans. - visst. Ska ev skaffa odlingslott till nästa sommar, men jag tror knappast det fungerar där heller om jag skulle få någon eftersom det blir ändå samma yta som min lägenhet, samt att det finns vissa krav till att få använda lotten och att det inte finns någon toalett eller någonting alls, haha.
Men får se hur det blir.
Men jag är glad att jag äntligen har hittat vad jag vill bjuda på! Jag har verkligen en plan! Men som sagt. Hoppas jag får vara där jag har tänkt.. för mina fd grannar har lovat att jag får låna deras stora partytält. Så inget får gå fel! 

Jag vet att det är långt kvar, men det krävs ju ändå planering i förväg. Jag ska t ex (spoiler) ha tipspromenad och min klassiska musikquiz. Och sen såklart ska det vara "Coronaanpassat".
Men lite kul ändö att tankarna har fallit på plats med vad som ska bjudas till gästerna!
Förrätt är tanken på MIN egna toast skagen. Huvudrätt blir tacobuffé (inte egengjord utan färska och färdiga direkt från ett företag som jag funderar på) och efterrätt blire tårta och lite kakor. Jag har gjort ett beställning redan nu hos bagaren på mitt jobb om att jag vill ha massa Snickerskakor och Kyssar 😅 får se om han kommer göra det åt mej eller om jag får baka själv Hahah! 

Hur många gäster vet jag inte i dagsläget. Det blir inte så många. Ulrika och Teresa ska troligen komma, det sa de redan i april haha.
Sen ska dom 3 på jobbet komma också samt några från släkten. Sen får vi se vilka fler det blir. - men jag har sagt att INGEN får ta med sej sina barn eller barnbarn, för det är förbjudet- det ska vara barnfritt- men visst- sin sambo eller man får man ta med sej (om jag har träffat den personen dvs och man inte känner sej bekväm att komma ensam)😛
Jag har sagt till Ulrika att det är hon som styr datum ihop med Teresa, för det är dom två som jag mest vill ha på min lilla fest 😂
För att inte känna mej utanför eller ensam eller så på min egna fest, därför äre skönt att känna i så fall att ha några vänner som bryr sej om mej och som ägnar tid till mej. För det brukar finnas tendens att jag blir utanför och ensam och så under fester… 
Men vad som helst kan hända. Jag kanske bjuder in alla mina Friskis vänner också 😂
- faktiskt äre inte helt omöjligt att jag gör det haha. Bara för att bevisa för släkt och så att jag faktiskt har vänner fast det inte verkar som så för jag inte har någon umgängeskrets.

Jag är i svävande tankar i dagsläget. 
Att det kan verkligen bli bra. 
Och tänk så många hundar som kommer! 😍

Det var lite av min lilla plan som jag spontant ville skriva av mej om 🤪
Imorgon äre en vecka kvar till man får veta om lägenheten vid Friskis 😱

(null)

Kommentarer :

#1: MR Iglo

Spännande projekt 🙌

Svar: Ja men när man inte har gott om pengar blire jobbigt samtligt 😅
Cecilia Kotte Eriksson

skriven

Kommentera inlägget här :