Flytta hem || tredje världskriget i luften || Tankar om adoption

Halloj..

Vi sjutton vad jag har vart så utmattad hela veckan! Sen ägglossningen så har det bara vart dippar mer eller mindre. Men så utmattad. Så ont i kroppen, så frusen, så trött. Men som sagt. Min livmoder är ju orsaken till mina dåliga värden, så vad mer ska man göra än att invänta ett datum för operation?
Tänk när livmodern och äggledarna är borta, förhoppningsvis kommer mina värden inte va så dåliga så som det är nu mellan ägglossning fram till halva mensen! Snälla. Be för att det snart blir ett datum, även om det kommer dröja lite nu pga pulsen och hjärtat som ska kollas upp, som jag fortfarande väntar tid till.
Fan så segt! Egentligen! Behöver få bort livmodern! För såhär orkar jag inte må! 
Jaja. Huvudsaken det blir av… nån gång. BAra de inte glömmer bort mej 🥺 för senast ikväll nu har jag legat vikt i soffan med krampande livmoder och smärta ut i äggledare/- äggstockarna…. Och det är en vecka kvar till mensen imorgon också, och den smärta ändö kommer bli värre än nu när mensen drar igång… man blir bara trött och utmattad av all smärta. Man får knappt andrum eller vila emellan varven… och likaså när allt går åt skogen utan Ulrika när det gäller att bli förstådd hos soc och vårdcentralen… 
Men jag har gjort ett försök. Ulrika ska rycka in och ringa vårdcentralen och även handläggaren på soc som vi är på möte hos ibland. För nu i januari så avslutas min samtalsterapi på sjukhuset, vilket inte för min del känns jättebra. För där har det verkligen fungerat… 

(null)

Aja… inför flytten så har jag planer på att flytta hem några veckor, för att få till en budget och stabil ekonomi, för att vid 30 kunna börja om med mitt liv och försöka acceptera livet och försöka att även acceptera allt överhuvudtaget. Men tycker synd om dom hemma som måste stå ut med mej när jag flyttar "hem", för oftast så är det tredje världskriget som är på g att dundra igång!
Jag vet inte hur det känns att flytta "hem" igen. Det kommer bli så märkligt! 
Kanske löser det sej med bara några dagar. Vi får se hur det blir. Jag vill bara bli av med mina privata skulder hehe. Inte för att de har bråttom med det men jag vill samtidigt kunna visa att jag kämpar och vill betala av så de inte har med mej att göra ang pengar iaf.!
Men att flytta "hem"… ja… får försöka orka stå ut med dom, och ju närmare flytten blir och och inget datum finns för operationen så kommer jag nog slippa bära en massa när jag väl ska flytta 😜 men tycker synd om de andra- egentligen haha. För näst senast drog jag till Agneta Sjödin och umgicks med henne medan jag hade vänner och närstående som flyttade åt mej 🤓
Men senaste flytten ordnade jag själv. Det var ju bara åka ner 4 våningar i samma byggnad hahaha! 

Men ändö. Jag flydde typ hemifrån nör jag flyttade hemifrån, så jag hoppas 4 veckor funkar… det blir lite jobbigt annars och så…
Har ju inga vänner som jag kan bo hos de veckorna heller.. så det blir lite svårt. 
Men men! Jag kommer ju vara på bageriet hela dagarna, Friskis om kvällarna och så.
Så det blir väl som på gymnasiet. Fast bageriet istället  🤷🏻‍♀️ 
Hoppas bara jag inte är helt nyopererad då, för då kommer nog det mesta att gå helt fel när det gäller rehab och sånt - där är min oro… men tror inte det blir så.. men ja…

Men jag har verkligen fastnat i detta med min adoption. För ju mer mina vänner får barn och barnbarn så blir jag mer och mer ledsen. För jag har ingen att jämföra mej med i utseende eller sånt. ..- ja det är många tankar just nu som jag har fastnat för som har nästan blivit som en sorg för mej. 
Snart vill jag ljuga för mej själv för att må bättre… typ tänka på saker som jag har men som jag egentligen inte har. Måste acceptera livet och sånt…. Är i alla fall glad att jag gjorde en återresa 2016, för jag hade inte velat bo där direkt! Herregud va fattigt, sunkigt och så det var!!

Nya lägenheten… förhoppningsvis kommer den bli ännu bättre. För jag har planer med lite nytt- igen. Lite speciella tavlor, hittat dekorationer till fönster och sånt och så massa massa plastblommor och lite annat som ska ha fräscht och fint.
Som jag skrev igår. Det blir ju liksom även kaffemaskin till mina vänner (eller ja, Ulrika då för hon är den enda jag träffar typ) och så tänkte jag mej en Sodastreem och choklad maskin eller nånting sånt haha att ha på lördagsmorgnarna 😅

Nu ska jag sova. Har sovit så dåligt över en vecka nu, och förstår ju varför, men ändå…
Har även hållit mej vaken länge nu senaste 2 kvällarna gör att inte rubba nånting 😴 

God natt 

Kommentera inlägget här :