Jag känner mej som en försökskanin || valpmys || Mopedsökande

Hej allihop.
Det var ett litet tag sedan jag bloggade ett inlägg. Men har vart en del på sjukhuset och så har jag haft lite annat för mej. 
Dels så var jag och hälsade på Money förra veckan och hennes valpar. Likaså en väldigt avundsjuk Milou 😅❤️
Jag jobbade några timmar förra måndagen sen tog jag bussen till uppfödaren som hämtade mej vid busshållplatsen som vanligt och sedan så åkte vi hem till henne å fikade lite då jag hade med mej lite fika från bageriet.
  (null)

Jag fick även träffa Milou. Hon blev överlycklig och väldigt avundsjuk!
Lycklig för att höra, se och träffa mej men väldigt avundsjuk på Money som jag har som "min" hund istället för Milou nu, hehe.
Men det är en annan historia. Ni får leta vidare genom mina bloggar om den historian. Den ska finnas på nouw 🤪
- valparna var nästan 4 veckor när jag kom.
Så ingen jättefart i valplådan direkt.
Sedan blev ju Money såklart överlycklig att träffa mej också ❤️
Så här kommer lite valpbilder.
Det är en till kull där frön en annan hund. Så jag träffade de valparna också, dom var 6 veckor gamla. 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)
 
Den sista regnbågsbilden va väldigt häftig tycker jag. För solen reflekteras genom kameralinsen, så det var coolt. 

Sedan åkte jag hem och packade och rastade Wilda, för hon hade klarat sej ett tag själv. 

Sedan under veckan som var så var jag och Ulrika på sjukhuset- på återbesök och det var väl inte det roligaste besöket. Fick Nej/- nekad operation.... - jag förstår inte! Jag vet vad jag vill. Det är min kropp och är det verkligen meningen att människor, detta fall kvinnor i min situation ska lida av sin smärta?
Jag tål inte tabletter och mediciner i form av antidepressiva och hormonella. Jag kan inte hantera de själv efter ett tag för det slutar ju bara med självmordsförsök, för jag vill inte och kan inte vara ensam när jag tar någon form av medicin som påverkar kroppen och psyket negativt...
- jag satt å grät och skakade och hyperventilerade pga beskedet. För jag orkar inte ha mens mer, orkar inte ha så ont som jag har vid ägglossning, mellan ägglossning och mens och under mens... - jag är ju så begränsad. Ligger å spyr av smärtan, blir yr och svimfärdig under mensen och måste konstant byta bindor, och då även använder jag dubbelbindor.
Ulrika satt å höll om mej och fortsatte mötet för jag var helt knäckt och blockerad och panikångesten var svår att släppa.... jag orkar inte testa fler och andra mediciner och definitivt inte sätta in saker i kroppen som jag själv inte kan avsluta om biverkningarna går åt Helvete, för sånt är att jag även måste sövas vid in och utsättning och då man måste byta osv.- det går inte! 

Efter besöket åkte vi hem till henne, för hon ville inte att jag skulle vara ensam efter detta för jag var helt förstörd....
Vi fikade och pratade lite och så var jag lite med hennes hundar och vilade i soffan medan hon städade huset å så. 

(null)

Efter några timmar så skjutsade hon hem mej till Wilda. Och är så tacksam att ha Ulrika som vän, hon är verkligen det bästa stödet jag kan få när det gäller dessa sjukhusbesök och möten som hon är med på, för utan henne har jag inte lyckats komma så långt som jag är i idag ❤️ Hon får mej att alltid skratta. Även när vi endast åker hennes nya bil 🚙 💨 
(null)

Dagen efter var det träning igen med Teresa.
Jag är glad att träningen gick mycket bättre än senaste veckorna då jag haft så mycket psykiska påfrestningar och även inte mått så jättebra av andra händelser PLUS en jäkla smärta... 
Men träningen gjorde jag bra ifrån mej- tack och lov!
Och Teresa och jag pratade efteråt om dagen innan, alltså om sjukhusbesöket. Och är glad över att ha henne med som vän ❤️
- glömde nämna här att jag fick iaf igenom att bli beviljad en MR-röntgen. För det känns som något är fel... så inväntar en tid. Och hoppas de hittar nånting, för jag behöver operation!!
Som i lördags. Har hittat en cysta troligen som är vid ena äggstocken som gör ont.. och gjorde lite prover också, så hoppas det är något fel så att de måste operera... låter sjukt hemskt, men va ska man önska annars om det bara bli nekad? 

I helgen har jag vart iväg å kollat moppe också.
Nybro och Kalmar, men ingen hade som jag passade, så igår var jag i Ålem och där fann jag en direkt stort sett, så nu vet jag vad jag är ute efter 😄

Det kommer bli en Niu M1 PRO 🏍 💨 

(null)

(null)

Nu ska jag till bageriet. Blir lite kortare idag, eftersom min träning är inställd under 3 veckor nu... riktigt ledsamt.... jag som har börjat satsa på min viktnedgång igen, och så ställs det in.... precis som i höstas... men det kommer förlängas... det vet jag...
Vaccinationerna flyter ju dock på här och fas 4 inleds om några veckor läste jag- men ändö är smittspridningen som värst här i hela landet... - vi var ju skonade vid värsta, men folk kanske kände att det va bra här? Att de stack hit och allt? Så de tog med sin smitta...

Sorry men är så trött på att allt ska gå åt helvete med allt.
Nästa vecka ska jag iaf ta min sista vaccination spruta. Så det blir skönt det 💉🦠 

Får se va jag gör för träning. Har hoppats och skrivit att flytta ut vissa av "mina" pass, precis som förra året... 

Ha det så länge! 
Taggar: NIU, hundar, moped, nekad operation, sjukhusbesök, sjukhuset, smittspridning, träning, vaccin, vaccination, valpar;

Kommentarer :

#1: ellenlundis

Vilka söta valpar! :)
Åh vad tråkigt att det blev så tokigt för dej,, om operationen. Hoppas att det löser sig för dej. :(

Svar: Eller hur 😁
Hoppas det med. Mår så dåligt. Just nu behövs kryckor för att hålla balansen och för att ens kunna gå bättre 😔
Cecilia Kotte Eriksson

skriven
#2: ellenlundis

Har du gjort illa dej? ( Jag kanske missförstod ditt inlägg )

skriven

Kommentera inlägget här :