Covid-vaccinerad 💉🩠

Halloj. Nu var det ett tag sen igen. Men det har inte hÀnt sÄ jÀttemycket sÄ har inte haft sÄ jÀttemycket att uppdatera om direkt.

Förra veckan var Ă€ven kompisen Frida hos mej och vi tog en fika en stund och pratade lite. Hon Ă€r ingen direkt nu vĂ€n, utan vi har trĂ€ffats en kort period nĂ€r vi bĂ„da var pĂ„ ett hunddagis hĂ€r i Kalmar och sen har vi haft lite kontakt som bekanta pĂ„ facebook och Instagram i snart 5 Ă„r. Vi har trĂ€ffats tvĂ„ gĂ„nger tidigare lite snabbt sĂ„, men hoppas det kommer bli en vĂ€nskap sĂ„ man ses lite mer, för det var en trevlig stund dĂ„ jag Ă€ven bjöd pĂ„ fika som ja hade med mej frĂ„n bageriet 🙃 sĂ„ tog hem nĂ„gra choklad/- och citron biskvier 😋 och det va uppskattat 😊
(null)

(null)

Vad mer har hĂ€nt? Money har fĂ„tt sina valpar nu, sĂ„ nu Ă€r dom bara nĂ„gra dagar gamla 😍
Fler bilder kommer lĂ€ngre fram och det lovar jag 😁
(null)

Och sĂ„ har jag tagit första sprutan av covid-vaccinet, vilket Ă€ndĂ„ kĂ€nns jĂ€ttebra och jĂ€tteskönt att det Ă€r igĂ„ng för mej. Ska ta nĂ€sta spruta i början av maj dĂ„ jag fick ett datum direkt innan jag lĂ€mnade rummet 💉 
Jag fick stanna en kvart innan jag fick Ă„ka hem och efter drygt 1,5 timme kom mina biverkningar. Kan nog sĂ€ga att dom var milda och kortvariga. Började med att jag blev tröttare och tröttare och sedan kom en huvudvĂ€rk pĂ„ en halvtimme, sen var den borta resten av biverkningsperioden. Och sedan började jag bli kall och tempen gick ner pĂ„ 35.8, och det varade ett dygn typ och sĂ„ det "klassiska" ont i armen. Det Ă€r fortfarande kvar men det gör inte alls sĂ„ ont som jag hade det första dygnet. Nu kĂ€nns det knappt men det kĂ€nns som man anstrĂ€nger sej đŸ’Ș 

Sen igĂ„r fyllde Teresa Ă„r, och eftersom hon inte önskar sej nĂ„gra saker direkt sĂ„ fick jag hem nĂ„gra biskvier frĂ„n bageriet, sĂ„ hon och hennes man fick nĂ„gra och sĂ„ behĂ„ll jag nĂ„gra som jag tĂ€nkte bjuda Ulrika pĂ„, pĂ„ mĂ„ndag nĂ€r hon kommer och vi ska fira lite pĂ„sk 🐣 
Och sĂ„ avslöjade hon Ă€ven för nĂ„gra veckor sen (ni som lĂ€st tidigare inlĂ€gg förstĂ„r) att hon (Teresa) har blivit sĂ„ förtjust över Budapestbakelse och dĂ„ fick hon det med ihop med ett grattiskort som hon tyckte var jĂ€ttegullig, som hon sa att de tvĂ„ hamstrarna var hon och jag 😂 som stod och var coola 😎
Men hon blev jĂ€tteglad och tyckte jag Ă€r finurlig och pĂ„hitti 🙈 
(null)

Och sÄ kom vi överens om ett "fredsdjur", sÄ
som Ulrika och Anette (en annan Friskiskompis) och jag har, som vi skickar till varann dĂ„ och dĂ„ nĂ€r man tĂ€nker pĂ„ varannđŸ„°
Det blir ingen sĂ„dĂ€r "random" utan det blir mer nĂ„got som blir uppenbart, som kanske blivit av en slump som man sen lĂ€gger mĂ€rke till som upprepats mĂ„nga gĂ„nger 😁


Vad hĂ€nder idag dĂ„? Hmm... 
- jag ska in till Eko om en stund efter att jag vart ute med Wilda och sĂ„ ska jag trĂ€ffa Johanna sĂ„ ska vi ta en svĂ€ng dĂ€r, och sĂ„ ska pĂ„skharen va i farten nu dĂ„ pĂ„skharen Ă„t upp Ulrikas pĂ„skpresent förra helgen 😂 det kommer INTE hĂ€nda i helgen đŸ˜‰

Har ni nĂ„gra planer nu i pĂ„sk? 🐣 
SjĂ€lv ska jag försöka fĂ„ ihop lite god mat, sĂ„ det blir sĂ€kert jĂ€ttebra 👌 

Taggar: Corona, covid-vaccin, pÄsk, vaccin, vaccinerad;

Kommentera inlÀgget hÀr :