Påskfirande och vovvesök 🐣 🐕

Halloj.

Hoppas helgen vart bra. Här har den vart lite småjobbigt, typ, som vanligt... 
men annars så har gårdagens bra. Ulrika kom på besök och höll mej lite sällskap och så firade vi lite påsk.
Hon fick sin lilla påskblomma och sitt påskägg och kort som jag hade införskaffat 🥰
Och så bjussade jag på nybakta kakor som jag hade bakat under dagen. 
(null)

Jag trodde verkligen att mina kakor skulle bli så misslyckade men det blev dom faktiskt inte. Ulrika tyckte dom var helt perfekt 😱 så jag testade att smaka själv (vågade inte 🤣) så var dom faktiskt goda! 🍪 så, jag kan tydligen baka ändå 👩‍🍳 

Sen fick jag lite påskpresenter också. Fick en liten kyckling med ägg skulptur, chokladägg, ett påskkort, en rolig äggklocka som spelar tre melodier beroende på hur kokta ägg man vill ha. Haha! Så vi stod och stirrade vid spisen och inväntade att ägget skulle spela melodierna. Haha. Jag stod och garvade åt oss flr det såg så roligt ut att stå och stirra en kvart på vatten och ett litet ägg 😂 men det funkade, det lät gulligt 🥚 
Sedan fick jag ett par nya byxor av henne. Inte för att hon hade behövt, men de ingick i min "påskpresent" sa hon, så ja... snällt och jag vet att jag kommer bosätta mej i byxorna 😂
Och så hade hon lagt upp mina andra byxor som hon tog hem för lite sen 🥰

(null)

(null)

Sedan var det första hon fick göra när hon kom, det var att ta bort en spindel som hade kommit 🤣 haha. Hon bara skrattade åt mej 😂 - sedan så fikade vi och så, sen körde hon mej till affären och idag så har det varit såååå mycket annat.. 

I morse så började mensen... fyfan. Jobbigt i vanlig ordning... har så fruktansvärt ont.. så idag så har jag varit på bageriet, blev väldigt "dizzy" för får så ont.. men klarade igenom lite försiktigt de timmarna innan jag skulle till sjukhuset. Och på sjukhuset så blev jag mer yr så det t om svartnade för ögonen så stannade kvar en halvtimme iaf för att man mådde så dåligt pga smärtan..... 

Sen efteråt så drog jag direkt till Friskis. Så där var jag helt slut, illamående och yr pga smärtan, men jag klarade av passet ändå. Helt ok. Sen så är Teresa så rolig också, så det piggade upp det hela. 
Efteråt pratade vi och sen bjusssde hon på lite påskfika efter sitt pass.
Känns skönt att hon håller extra koll på mej när jag inte mår 100% bra.
Inte för att jag är sjuk, men för att jag blir lätt yr och illamående när jag får ont osv.! Men hon sa det, att det är lugnt och hon håller koll❤️
(null)

På bageriet har vi påskstubbar.
De ser så goda ut! Jag måste testa en sådan någon gång 🐣 

(null)

Sedan fyller jag ju 30 nästa år och jag är
90% säker på att jag ska skaffa min drömhund till dess. En sheltie (Shetland Sheepdog), och för er som inte vet var det är, så ser det ut som en minicollie, fast det är det inte, så det är en helt egen ras. 
Så jag är redan på jakt, men är fortfarande sugen på den kenneln utanför Halmstad.
Men får se! 
Tänkt nästa sommar. Jag, Wilda, Money och en liten sheltie ❤️ bara hoppas i alla fall! 

Nu ska jag kolla klart några avsnitt av er serie som jag kollar på, sen så ska jag sova.
Klockan är ju ändå snart 21.00

Ha det så länge! 
Taggar: hund, påsk, påskfirande;

Kommentera inlägget här :